ISO 9001 is een van de bekendste, zo niet dé bekendste norm van ISO voor managementsystemen. Deze norm geeft de eisen weer voor een kwaliteitsmanagementsysteem dat door een organisatie gebruikt kan worden om klanttevredenheid te verhogen. Dit door te voldoen aan de eisen van de klant en aan wet- en regelgeving.
Daarnaast maakt u met dit kwaliteitscertificaat aantoonbaar dat u grip heeft op uw bedrijfsvoering. U weet wat u levert en hoe u produceert. Tevens maakt u duidelijke afspraken met uw opdrachtgevers, zodat u vooraf beter weet wat uw opdrachtgever van u verwacht en daarmee beter aan zijn verwachtingen kunt voldoen.
Procesbeheersing
De ISO 9001 norm is een norm die eisen stelt aan het proces in uw organisatie. De wens van de opdrachtgever staat daarbij centraal. Met het behalen van dit certificaat geeft u aan dat u een kwaliteitsorganisatie achter uw producten heeft staan.
De ISO norm is een hulpmiddel of instrument bij het beheersbaar maken en structureren van (processen in) organisaties. Heeft u eenmaal grip op uw processen, dan kunt u waarnodig op eenvoudige wijze bijsturen of uw processen verder optimaliseren of verbeteren.
In een aantal gevallen stellen opdrachtgevers het ISO certificaat als eis. Andere redenen kunnen productaansprakelijkheid en concurrentie-overwegingen zijn.
Adviesbureau Schattorie kan u ondersteunen bij het opzetten, implementeren en onderhouden van uw kwaliteitszorgsysteem. Als u deze werkzaamheden aan ons uitbesteedt, zorgen wij dat u vooraf weet op welke wijze wij de werkzaamheden uitvoeren en wat u met het traject bereikt.
Adviesbureau Schattorie heeft jarenlange ervaring met het begeleiden van certificeringstrajecten. Wilt u meer weten over ISO 9001 en wat Adviesbureau Schattorie op het gebied van ISO 9001 certificering voor uw organisatie kan betekenen? Neem contact met ons op!